Sunday, December 13, 2009

pilih satu silih

aku mau hidup tanpa pilihan
seperti air dicipta untuk mengalir
seperti angin dicipta untuk bertiup

aku mau hidup tanpa pilihan
seperti hawa dicipta untuk adam
seperti mati penamat hidup

kerana silih ini sangat sukar
sampai semua ingin aku punya
tapi kudrat menafikan kehandalan

berani aku katakan aku mau yang itu
tapi jika tersasar kemana mau pergi
benih, baja sudah sedia tapi tanah orang punya

aku mau hidup tanpa pilihan
biar terang jalan di hadapan
tinggal berlari kehujung ambil masa

aku mau hidup tanpa pilihan
jika murka fikiran yang keluar ini
aku mohon ampun kepada AKBAR
segala yang baik datangnya dariMU jua

1 comment:

  1. malam ni aku g lepak minum ngan kengkawan...
    macam2 cite aku dgr malam ni....
    nak buat itu,ini...
    sarat kepala otak aku balek umah...
    ade yang bole pakai, ade yang x....
    aku pun congak2 gak cmne kelangsungan aku t...
    kan ke bagus kalau kite hidup xde pilihan....
    sume orang pakai baju cap ayam...
    so baju cap ayam 2 akan diterima umum...
    sbb xde yg lg style dr 2...kn?
    tp kalo camtu kesian la pulak kat pengusaha pakaian berjenama...dorang kene jual bakso la pulak nanti yek? haha....
    pastu xde pilihan makanan laen...bakso je ade...
    da la aku xske makanan 2...kan ke xbest 2...
    lantak la...bia jela camni kan...
    tp try la pikir tulisan2 kepala aku malam ni kat atas 2....

    ReplyDelete