Friday, July 3, 2015

iftar



Lama tidak saing ini bersua
Kira lebih dari 28 purnama
Hari ke sebelas ini punya cerita
Cerita dia, kita, keluarga, semua yang masing-masing punya

Aku kenal kamu dari tiada bercermin mata
Aku kenal kamu dari tiada cerita intan permata
Aku kenal kamu dari tiada pena didada kemeja
Ya, kini kamu punya semua tapi kulihat masih sama
Sama seperti kamu yang dulu mengocak sungai mencari ikan
Sama seperti kamu yang dulu memakai jeans koyak koyak dijalanan
Sama seperti kamu yang dulu beroda dua memakai MS lapan-lapan

Masa berlalu laju, membangun kami satu persatu
Dari dulu sekolah berbaju putih berseluar biru
Pisah sebentar mencari apa ingin apa perlu
Hingga kamu kamu punya daya punya ilmu
Ya, kini kamu punya itu tapi kulihat masih begitu
Begitu pulang sekolah menyanyi didalam jamban
Begitu pulang sekolah menonjol bola bola diatas papan
Begitu pulang sekolah berkongsi sebatang asap asapan

Masa satu jam setengan didunia semakin kita lengkapkan
Dengan nama, dengan kerjaya, dengan apa apa yang lain sekalian
Takut aku untuk teruskan perjalanan dengan ada antara kita yag telah berubah haluan
Dengan pintasan-pintasan yang lebih menyenangkan
Dengan berhenti berfikir hanya menurut haluan
Doaku untuk kita terus berpesan pesanan
Jika jatuh ada yang lain memberi bantuan
Jika tidak kamu, ya aku akan cuba lakukan




No comments:

Post a Comment